donderdag 15 september 2011

Telefoon

Onze telefoon bleek kuren te hebben. De vast telefoon wel te verstaan. Nu ja 'vast', tis een draadloos geval, maar het heet toch vaste telefoon. Als mensen ons belden hoorden ze ons wel, maar wij hoorden niets. Dat levert geen gezellige gesprekken op kan ik u verzekeren. Aangezien we eerst wilden weten of het wellicht aan het telefoontoestel ligt hebben we het omgewisseld met een andere, maar nee, zelfde probleem bleef.


Dan toch maar dapper op de website van Ziggo gaan zoeken naar een oplossing. Storingen bij telefonie doen ze niet aan geloof ik, ze linken je steeds door naar televisie-storingen. Dan maar dapper gezocht naar een telefoonnummer van de klantenservice. Na een poosje vond ik een gratis nummer maar dat kan je alleen bellen vanaf je Ziggo-aansluiting. Tja, en die doet het dus niet he? Dan maar een ander nummer gebeld vanaf mijn mobieltje. Dat kreng heeft ook kuren maar bellen kan je er wel mee, dus dat was fijn. Na heldhaftig een onmogelijk keuzemenu te hebben verslagen kreeg ik een vreselijk wachtmuziekje. Tjee....je moet ze echt wel heel graag aan de telefoon willen hebben wil je dit volhouden! Maar na een poosje kreeg ik een vriendelijke jongeman aan de telefoon, en die zag in zijn computersysteem dat onze modem met enige regelmaat en volhardende terugkering foutmeldingen doorgeeft. Dus de vriendelijke jongeman stuurt vanmiddag nog een Ziggo-monteur langs. Kostenloos, ook dat nog. Het gaat mij benieuwen, wellicht kan er later op de dag weer normaal gebeld worden??? (of sla ik in kinderlijk blind vertrouwen nu door?)

Update! 16.33 uur: En dan staan er ineens 2 busjes van Ziggo voor de deur MET monteurs. En wat denk je? Ze hebben het nog verholpen ook. Modem bleek overgevoelig type en had even aandacht nodig. We kunnen weer bellen en gebeld worden EN de mensen aan de andere kant van de lijn verstaan. Wow

Geen opmerkingen:

Een reactie posten